Az 1990-es években jelent meg a marketing szakirodalomban a LOHAS szegmens leírása, amely egy új vásárlói és életmódbeli magatartást írt le. Ez az új társadalmi réteg tudatosan él, vásárlói döntéseit is tudatosan hozza meg. Életükben nagy szerepet játszik az egészség megőrzése, a természetes étrend, gyógymódok és választásaikkal környezetüket is befolyásolják. A csoportba jellemzően nők, családanyák tartoztak kezdetben, akik nem csak a közvetlen környezetük javát tartják szem előtt, hanem globális szemlélettel rendelkeznek. Társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság, ökológiai szempontok vezetik vásárlási szokásaikat. Mivel a tudatos vásárlók csoportja egyre növekszik az egyre szélesebb körben elérhető információk hatására, a nagy cégek sem hagyhatják figyelmen kívül ezeknek a vásárlóknak az igényeit.
Az egészség megőrzése és helyreállítása az egyik legfontosabb területe a mindennapokban meghozott tudatos döntéseknek. A LOHAS csoportba tartozók jellemzően ismeretekkel rendelkeznek az alternatív és természetes orvoslás területén és ezeket a lehetőségeket magabiztosan és sikeresen alkalmazzák is. A gyógyszeripar nem csak a gyártás során okoz környezetszennyezést, de a gyógyszerfogyasztás óriási növekedése is aggasztó. A gyógyszer-maradványok (a háztartási hulladékba dobva vagy szennyvízbe kerülve) elkerülhetetlenül a vizekbe és a talajba, végül pedig az élelmiszerláncunkba kerülnek. Ennek következményei az egészségünkre és a környezetünkre beláthatatlanok.
A homeopátiás gyógyszerek szélesebb körű alkalmazása, egy olyan megoldás lehet, amely eredményesen hozzájárul a gyógyszermaradványok visszaszorításához.
Forrás:
https://www.monhomeomonchoix.fr/en/news/for-responsible-medicine-against-drug-residues/
https://ecolife.blog.hu/2016/02/03/minden_amit_a_lohas-csoportrol_tudni_kell
Ha valamire nem találtad a választ, tedd fel a kérdésed szakértőnknek! Kérdésed elküldése előtt kérjük, vedd figyelembe, hogy a válaszok nyilvánosan jelennek meg. Ha a problémád bizalmas jellegű, inkább az orvoslistánkban keress egy szakértőt, akivel személyesen konzultálhatsz. Nincs lehetőségünk magán e-mail címekre történő válaszadásra és telefonos konzultációra sem.
Szakértőinknek új kérdést csak regisztrált látogatóink tehetnek fel. Ha még nem regisztráltál oldalunkon, kattints ide! Ha már regisztráltál korábban, akkor lépj be.