Egész-ség

Sokoldalú szupersztár: a D-vitamin

Hormon, prohormon

Szinte nincs olyan funkciója az emberi szervezetnek, amihez ne lenne szükség megfelelő mennyiségű D-vitaminra.

A D-vitamin a napfény hatására a bőrben keletkezik. Ha egész évben legalább 1 órát töltenénk fényvédelem nélkül a napon, lehetőleg a déli órákban, amikor a napsugarak beesési szöge a legmegfelelőbb, akkor nem lennénk D-vitamin hiányosak. De mivel a napfény bőrt károsító hatása miatt mindenki bőszen védekezik, így már az Egyenlítőhöz közeli országok lakói sem ússzák meg D-vitamin pótlás nélkül. A közép- és észak-európai országok lakói számára, ahol a napsütés nem is biztosított egész évben, ennek a fontos vitaminnak a kiegészítése létfontosságú több szempontból is.

Tudtad például, hogy:

  • a csontsűrűség megőrzése szempontjából, a kalcium csontokba való beépüléséhez szükséges a D-vitamin és a K2-vitamin együttes szedése
  • az egészséges bélflóra képes megemelni a D-vitamin szintet
  • a nyirokkeringés szállítja el a zsírban oldódó D-vitamint a testünkben, ezért fontos a rendszeres mozgás is, hogy a nyirokkeringést serkentsük
  • az immunrendszer csak megfelelő D-vitamin szint mellett képes védekezni a téli fertőző betegségekkel szemben
  • D-vitamin hatással van az inzulintermelésre, így a D-vitamin hiánya növeli az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kockázatát
  • az elhízott felnőttek D-vitamin szükséglete akár duplája is lehet a normál testsúlyúakénak
  • a D-vitamin segíti a hormontermelő mirigyek optimális működését
  • alacsony D-vitamin szint igazoltan hozzájárul a női meddőséghez és a rendszeres ovuláció elmaradásához
  • a D-vitamin pótlása jelentősen javítja a hangulatot, hozzájárul a téli depresszió kezeléséhez
  • krónikus gyulladásos folyamatok jelentősen csökkennek a megfelelő D-vitamin szint elérésével
  • a gyulladással járó bőrtünetekben szenvedőknek, mint pl. pikkelysömör, ekcéma és akné szinte minden esetben alacsony a D-vitamin szintje?

A D3-vitamin megfelelő hasznosulásához a K2-vitamin mellett érdemes magnéziumot és A-vitamint is adagolni. Táplálkozással is tudunk tenni a megfelelő D-vitamin szintért. Tökéletes táplálék a tojássárgája, a lazac, a tőkehalmáj, a gomba, a gyümölcsök közül a narancs és a banán. 

Forrás:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6300410/

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-vitamin-d-to-take#The-bottom-line

https://www.nourishedlife.com.au/article/5332602/vitamin-d-skincare-benefits.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6970300/


Kép forrása: pexels

    AJÁNLOTT E-KÖNYVEK ÉS TERÁPIÁS KÁRTYÁK
    • letöltöm

      Influenza & téli betegségek e-könyv

      tovább
    • letöltöm

      Influenza, láz, megfázás homeopátiás kezelése

      tovább
    Maradt még kérdésed?

    Ha valamire nem találtad a választ, tedd fel a kérdésed szakértőnknek! Kérdésed elküldése előtt kérjük, vedd figyelembe, hogy a válaszok nyilvánosan jelennek meg. Ha a problémád bizalmas jellegű, inkább az orvoslistánkban keress egy szakértőt, akivel személyesen konzultálhatsz. Nincs lehetőségünk magán e-mail címekre történő válaszadásra és telefonos konzultációra sem.

    Szakértőinknek új kérdést csak regisztrált látogatóink tehetnek fel. Ha még nem regisztráltál oldalunkon, kattints ide! Ha már regisztráltál korábban, akkor lépj be.

    homeopátiás orvost keresek
    Alapok
    Panaszok
    Várandósok
    Beteg a gyerek!
    Állatok
      Egész-ség
        A www.homeopatia.info.hu oldalán található információk, szolgáltatások nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben forduljon szakorvoshoz!
        homeopátia.info © 2023